Ljudje kupujejo od tistih, ki so jim všeč

Zgodbe uspešnih podjetnikov so različne, nekaj je, kar preberemo v “šolskih” knjigah, spet drugo pa, kaj se dogaja v realnosti. Primeri so res različni, a vseeno je nekaj skupnih značilnosti pri večini podjetnikov, ki so uspeli, nam je na delavnici v Finplacu razkril mag. Aleš Lisac, marketinški guru.

Tudi sam je začel iz nič, kot podjetnik, ki je leta 1989 s štirimi partnerji vstopil v podjetništvo in to kar brez poslovnega načrta, brez vizije. Niso vedeli, kaj bi počeli, zato so se lotili tistega, kar so znali - odpiranja podjetij. Ujeli so pravi trenutek in v prvem letu odprli skoraj 200 podjetij, kot servisno storitev in to v obdobju, ko se je v enem letu v Sloveniji odprlo več tisoč podjetij. Majhen delež, a za njih je bil to uspeh.

Ni treba, da ste najboljši, pomemben je trenutek

To je dokaz, da lahko uspe marsikatera ideja, le trenutek mora biti pravi, volja in … še nekaj sestavin. “Pomembno je, da znate eno stvar, ki jo boste lahko izvedli. Ni nujno, da ste v tem najboljši, mi v svojem poslu takrat nismo bili najboljši, a smo uspeli. Dobro je, da ste prisotni na trgu, kjer je neko povpraševanje, da ste na vlaku, ki drvi navzgor,” pravi Aleš Lisac.

Seveda pa je pomembno vprašanje, ko se lotite nekega posla - ali so kupci ali niso. Ali obstaja povpraševanje ali ne. “Priključite se trendu, saj so na svetu vedno trendi in področja, kjer ni potrebno veliko prepričevanja. Če slediš temu, ti lahko uspe,” dodaja strokovnjak za prodajo. Kot pravi, podjetniki pogosto naredijo napako, ko prodajajo nekaj, kar mislijo, da bi ljudje potrebovali.
“Razlika je med željo in potrebo. Primer je avto, kupiš ga, ker imaš potrebo po mobilnosti, takrat kupiš poceni avto. Če pa si nekdo kupi avto za 70 tisoč evrov, je to želja in ne potreba. Pri vsakem nakupu morate razumeti, zakaj so ljudje kupili, kar prodajate. Razumeti morate karakter izdelka in stranke.”

Zaupanje je ključno, a všečnost …

Ljudje smo zelo dobri v samozavajanju, sebe lahko prepričamo, da potrebujemo marsikaj. A po drugi strani imajo kupci vedno dilemo - strah pred napačno odločitvijo. “Ne glede na strah, ljudje upajo, da bo tokrat drugače, verjamejo v izdelek, verjamejo v vas. Prodajalec mora strah zmanjšati in povečati zaupanje. Eden od načinov je garancija, prodajalci, ki prevzamejo nase več tveganja, so bolj uspešni,” dodaja strokovnjak.

Sicer pa ljudje kupujemo od tistih, ki so nam všeč, ki jih poznamo in jim zaupamo. “Če je nekdo strokovnjak na nekem področju in hkrati znana osebnost, je to zmagovalna kombinacija. A če bi izbirali eno, je znana osebnost običajno v očeh kupca več vredna kot strokovnost. Zato, če želite veliko prodati, ne podcenjujte zakona privlačnosti - ljudi privlačijo znane osebnosti,” je še poudaril Aleš Lisac na delavnici.

Vsekakor se s prodajo v svojem življenju sreča praktično vsakdo, a če želite na svojo pot ali pa ste že v podjetniških vodah, je to področje zagotovo eno najpomembnejših za uspeh vašega posla.